Подорож по стихіям

Мета: вчити дітей правильно називати та розрізняти стихії, встановлювати

позитивні та негативні сторони впливу стихій на природу та людей.

                               Хід заняття:

В світі існує 4 стихії. Ми пригадаємо, які вони є.

Мене орють, перевертають, копають, ріжуть  все терплю і всім добром

плачу. (Земля).

Куди ступиш  всюди маєш, хоч не бачиш, але дихаєш. (Повітря).

Тече, тече не витече, біжить, біжить, не вибіжить. (Вода).

А про яку стихію ми ще не згадали?

Буває він добрий, буває і злий. Він може зігріти, зварити обід. Він плавить

метал і розтоплює лід. (Вогонь).

А зараз пригадаємо, чим корисна, а чим шкідлива кожна стихія. Земля багата, родюча. На землі вирощують жито, пшеницю, овочі, фрукти. Але буває земля для людей шкідливою. Бувають зсуви, розломи, землетруси.

Без води немає життя. Вода напуває все живе. Але вона може затопити і землі, і будинки.

Повітрям дихають всі живі істоти. Але бувають сильні вітри та буревії, що знищують все на своєму шляху.

Фізкультхвилинка

Крокуємо по землі, а потім ніжками потопаємо. Летимо, як пташечки (руки в сторони, змахи руками). Де це взявся вогонь, своїми язичками полум’я

хотів нас налякати (діти руками показують вогонь). Але подув вітерець і загасив вогонь (діти дмухають ротиками).

 

 

Послухайте, діти одну розповідь. 

Одного разу діти гралися в саду. Вони шуміли, галасували і це дуже не сподобалось пташкам, які гніздилися тут.

Вони зграйками стали налітати на дітей, тим самим їх проганяючи. Але діти і не думали покидати сад, а навпаки ще більше галасували. Тоді розгнівані птахи полетіли геть із саду. Це сподобалось комахам та шкідникам, адже тепер вони могли сміливо зайнятися своїм улюбленим ділом: поїдання листя,кори дерев. Красивий, квітучий сад став гинути. Тоді діти зрозуміли, щонасправді вони винні в тому, що таке трапилось і не довго думаючи, діти пішли із саду. Птахи повернулися, адже вони хотіли, щоб сад і далі жив і розквітав.

 

З цієї розповіді  ми бачимо, яку користь природі приносять птахи і все в природі взаємопов’язане.

Повітря, земля і вода 

Це природа.

Природа – це я,

Природа – це ти,

У світі єдиному,

Під сонцем одним

Повинні ми жити у згоді.