ТЕМА:"Спеціальні служби порятунку"

Небезпекаце явища, процеси, об’єкти, які здатні за певних умов завдавати шкоди  здоров’ю людини як відразу, так і в майбутньому, тобто викликати  небажані наслідки.

Надзвичайна ситуаціяце порушення нормальних умов життя і діяльності  людей, спричинене аварією,  стихійним лихом тощо яке може призвести до загибелі людей та значних   матеріальних втрат.

Аварія це небезпечна подія техногенного характеру, що створює загрозу для  життя і здоров'я людини, призводить до руйнування будівель, споруд, обладнання і транспортних засобів, завдає шкоди довкіллю.

Цивільна оборона – це складова частина загальнодержавних соціальних та  оборонних заходів, які проводять у мирний та воєнний час для  захисту населення  та  народного господарства від наслідків  аварій, катастроф, стихійних  явищ та сучасних заходів         ураження

           Для допомоги населенню, яке потрапило у небезпеку, існують особливі формування людей, оснащені технікою. Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час. До таких формувань належать рятувальні служби на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; газова служба тощо.

- Пригадайте рятувальні машини, з якими ми  часто зустрічаємося в житті. (Швидка допомога, служба газу, поліція, пожежна машина ) - виставити малюнки цих машин на дошку.

 - За якими номерами ми можемо їх викликати по телефону?  (101 – пожежна машина, 102 – поліція, 103 – швидка допомога, 104 – газова служба ).

Рятувальник той, хто спеціально займається рятуванням або за певних умов    виявляє намір це зробити. 

Перегляд відеофрагменту "Рятувальник"

Запитання:

1. Діти, хто такий рятувальник? (відповіді дітей)

2. А правда, що рятувальники дуже сміливі люди? (відповіді дітей)

Рольова гра "Викликаємо служби"

Розігрування телефонних розмов, пов’язаних із викликом аварійних служб.
         

              Наприклад:
        - Алло, пожежна служба слухає! Повідомте, що трапилось

        - Я, Макеєв Микита. У нас сталася пожежа. За адресою: в. Херсонська, будинок 186, кв. 75, на другому поверсі, код дверей – 147.

       - Виклик прийнятий. Ти удома сам?

       - Так.

     - Якщо можеш вийти, вийди в під’їзд. Не хвилюйся, машина вже виїжджає.
    - Дякую.


Дидактична гра   "Набери номер"

Мета: Вправляти дітей у використанні засвоєних знань та способів дій в ігрових ситуаціях. Поглиблювати і розширювати знання дітей про професії людей, які надають нам першу допомогу (лікар, пожежник). Розвивати мислення, пам'ять. Виховувати обережність.

Хід гри:

Дітям пропонується оцінити ситуацію і у відповідності з нею викликати за телефоном необхідну службу.

А зараз, прослухайте вірш вірш і назвіть номери телефонів рятувальних служб.

Служби порятунку

Щоб життя уберегти                 Забиття, поріз, заноза,

від реальної біди,                         травма, будь-яка загроза

полум'я помітив, дим                 - для здоров'я дітвори -

подзвони на 101                               набираємо 103


    Громадян охороняти                          Газ палає й вибухає,

       і порушників шукати                         - Кожен хай запам'ятає:

         це міліції права,                                  газом чути із квартирщ

за номером 102                                 подзвони на 104

 Підсумок

Бесіда

1. Що таке надзвичайна ситуація?

2.  Назвіть служби порятунку.

3. На які номери ви будете телефонувати, якщо вам буде загрожувати якась небезпека.

4. Хто нам допомогає в біді?