Літературне читання

Тема: Дмитро Павличко. «Народе мій, дитино ясночола».

Добрий ранок!

Пропоную переглянути біографію поета з посиланням на відео:

https://www.youtube.com/watch?v=T0frGv8QvMQ

1. с. 193 прослухати біографію Дмитра Павличко

2. с. 194 прочитати виразно вірш

ЗОЛОТА СУРМА
Народе мій, дитино ясночола,
Живи й орудуй мовами всіма,
Бо кожна мова – твого духу школа,
Твоєї правди – золота сурма.
Вклякни перед зорею світовою,
Що пломеніє наче сонця креш,
Та не молися мовою чужою,
Бо, на колінах стоячи, умреш…

Домашнє завдання: вивчити вірш напам’ять.



Математика

Тема: Порівняння десятих, сотих, тисячних частин між собою.

У кожному десятковому дробі є ціла і дробова частини, їх відділяє кома. Наприклад, у дробі 37,205 ціла частина 35, а дробова – 205 тисячних. Дробова частина завжди менша за одиницю.

Яке з чисел більше: 8,1 чи 6,978. Перше число, бо воно має 8 цілих, а друге 6. Щоб з’ясувати, який з двох десяткових дробів більший, порівнюють спочатку їх цілі частини. Із двох десяткових дробів більший той, у якого ціла частина більша.

Якщо цілі частини дробів рівні, то більший той, у якого десятих більше. Якщо ж і десятих порівну, то більший той, у якого більше сотих і т. д.

0,108 < 0,11, тому що цілі частини цих дробів рівні, десяті у них рівні, а сотих у першого дробу 0, а в другого 1.

Порівняємо ще дроби 1,30 і 1,3.

Цілі частини у них рівні, десяті рівні, сотих у першого дробу 0, а в другого немає. Це одне й те саме 1,30 = 1,3; 2,7 = 2,7000.

До десяткового дробу справа можна записати один або кілька нулів. Якщо десятковий дріб закінчується нулями, з дробової частини їх можна відкинути. Від цього значення дробу не зміниться.

Будь-яке натуральне число можна записати у вигляді десяткового дробу, написавши після нього кому і кілька нулів після коми.

Наприклад: 5=5,0=5,00; 370=370,0=370,00.

1. Робота з підручником. с 121 № 745 Виразіть десяткові дроби однаковими частинами.

0,28=0,280                  2,32            25,4          27,302         4,01            3,9

3,5=3,500                    1,5              31,04        5,1               5,6              6,705

3,407=3,407                12,301        5,004        94,72           4,212          0,42


2. № 746 Виразіть десяткові дроби однаковими частинами

39,25           31,8             4,103              81,035              91,6

5,207           10,704         0,72                9,3                    30,017

14,8              8,202          1,6                  0,34                  0,28


3. Порівняти:

а) 1,5 і 1,4;   б) 0,01 і 0,9;    в) 12,1 і 1,12;   г) 2,5 і 2,05

Домашнє завдання: с.121 № 748

1) Виразіть у сотих частинах дроби: 29,4;  70,3;  56,7;  300,9;  43,1;  200,2;  708,5;  310,6;  8,6.

2) Виразіть у тисячних частинах дроби: 0,7;  2,86;  5,08;  0,95;  3,36;  4,7;  0,01;  33,8;  9,4;  0,7;  6,58.



Українська мова

Тема: Структура тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Поділ текстів на логічно завершені частини за даним планом.

       Текст — немов будинок. Він має свій початок. Будинок починають споруджувати з фундаменту. Текст починають будувати з одного чи кількох ре­чень, що становлять його початок, або зачин. У зачині коротко повідомля­ється те, про що йтиметься в тексті. Далі у будинку зводять стіни, у тексті — складають основну частину. З неї ми дізнаємося про основне, головне, про що хотів повідомити автор у тексті. Будинок завершується дахом. А в текстах має бути висновок. Це кінцівка тексту.


1. Прочитайте виразно текст. Що означає слово мереживо?

Мереживо — ажурний візерунок, зроблений на тканині з висмикнутих ниток.

Дівчинка сиділа біля вікна і в’язала мереживо.

З темного кутка виглядав чорний павук. «Оце так сітка, — думав павучок. — На таку гарну сітку полетить найхитріша муха». Якось павук усівся на мереживі й здивувався: сітка не липуча, значить, у ній не може заплутатися мушка.

Дівчинка знову чарувала біля свого мережива, а павучок спостерігав із кутка.

                                                                                     ( За Василем Сухомлинським)

Про що йдеться в тексті?

Доберіть заголовок до розповіді із запропонованих:

Павук і мереживо. Дівчинка-трудівниця. Цікавий павучок.

Запишіть заголовок у зошити. (Цікавий павучок)

Прочитайте виділене речення. Це — початок розповіді, або зачин.

Спишіть початок розповіді в зошити.

Порівняйте зміст другого і третього абзаців.

У якому з них викладено основний зміст?

Отже, другий абзац — це основна частина.

Спишіть основну частину.

Прочитайте третій абзац. Це кінцівка.

Спишіть кінцівку.

2. Ознайомлення з поняттям «абзац»

Зверніть увагу, що кожна частина тексту пишеться з нового рядка. Це — абзац.

Скільки в тексті частин? (3) Скільки буде абзаців? (Теж 3)

3. Читання пам'ятки.

Пам'ятай!

Текст можна поділити на абзаци. Абзац містить одне або декілька речень. Ці речення зв’язані між собою за змістом. Абзаци також зв’язані між собою за змістом. Кожний абзац починається з нового рядка.

4.  1) Прочитайте текст. Знайдіть і зачитайте зачин. Про що розповідається в тексті? Прочитайте основну частину. Про що в ній розповідається? Знайдіть кінцівку. Яке речення може бути заголовком до тексту.

2) Спишіть текст поділяючи на абзаци.

Ліси у горах допомагають боротися з повенями, затримують бурхливі гірські потоки. Зрубаний ліс приносить людям багато користі. З дерева роблять будинки, виготовляють меблі, папір для книжок і зошитів. Але живі дерева, ще більше дають людям радощів. Ліс очищає повітря. Ліс багатий ягодами, лісовими горішками, грибами. Люди залюбки їх збирають.

Домашнє завдання:

 Пішли ми в березовий гай по опеньки. Тиша навкруги. Спокій. Тільки в золотому листі сонячні зайчики в піжмурки грають. Коли чую — хтось хропе. Тихенько так, ніжно. Цікаво, хто це? Підходжу обережно до куща, розгортаю листя. А там — їжачок! Ох, ти ж хропунчик! Уже зимувати вклався. я нагорнув на нього побільше листя. Приємних тобі снів аж до весни

Завдання:

1. З яких частин складається текст?

2. Дібрати заголовок.

3. Поділити текст на абзаци.

4. Списати.

5. У першому реченні підкресліть головні члени речення.



Фізика та хімія у побуті

 Тема: Похила площина. Будова, використання, виграш у силі.

Обчислюючи роботу, яку виконують транспортні засоби, слід враховувати рухи не лише по-горизонталі, але і по схилах і підйомах.


Похилі площини є на всіх в'їздах наверх, наприклад, на в'їздах на міст або на багатоповерхову автостоянку. Похилу площину використовують, щоб затягнути або закотити важкий вантаж нагору, оскільки так легше подолати силу тяжіння Землі, ніж піднімати вантаж вертикально вгору.

При використанні похилої площини виграють у силі в стільки разів, у скільки разів довжина похилої площини більше її висоти.

Посилання на відео

https://www.youtube.com/watch?v=0GsHAAtn28c

Робота з підручником. с.95 параграф 39

Питання до теми:

1. Що являє собою похила площина? Намалюйте.

2. Для чого використовують похилу площину?

3. Який виграш у силі дає похила площина?

4. Наведіть приклади застосування похилої площини в побуті.                                                                                                                                                                                                      

Домашнє завдання: с.95 параграф 39