Українська мова

Алфавіт.

 Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з українською абеткою. 

Слово алфавіт походить від назв перших двох букв грецького алфавіту — альфа і бета, або віта.

Слово азбука утворилося від складання староросійських назв букв аз і буки, якими починався алфавіт, а слово абетка — від сучасних назв цих букв (а і бе).

https://www.youtube.com/watch?v=qtbhebxQZRY

Вірш про абетку

А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З - нам усім завжди везе.
Й І Ї Й (йот) К Л М Н О -дружно йдемо ми в кіно.
П Р С Т У Ф Х- засміялись "ха-ха-ха!"
Ц Ч Ш Щ Ь (знак пом'якшення) Ю Я - ось і вся наша сім'я!


А Б В Г Ґ - гуси, гуси, "ге-ге-ге!"
Д Е Є Ж 3 - швидко поїзд нас везе.
Й І Ї Й (йот) К - яка ж білочка метка!
Л М Н О П - їдемо дружненько ми в купе.
Р С Т У Ф - їде з нами й добрий ельф.
X Ц Ч Ш Щ - вибіг зайчик з-за куща.
Ь (знак пом'якшення) Ю Я - ось вся й азбука моя!

Вивчити один вірш напам'ять.

https://www.youtube.com/watch?v=d8zClDLk8Lg

Записати слова за  порядком абетки.

                         Математика

Записуемо задачу коротко.

З чого складається задача? У якій частині задачі містяться числові дані? Що вказує на шукане число?

Як можна міркувати, щоб визначити ключові слова задачі? [Спочатку треба визначити, про кого або про що йдеться в задачі, з'ясувати ситуацію, про яку розповідається. Саме це допоможе визначити ключові слова.]

Як скласти короткий запис задачі? [Слід записати ключові слова стовпчиком і поряд із ними — відповідні числові дані. Шукане число позначають знаком питання.]

Як позначити в короткому записі слово «всього»? [всього.]

Як позначити в короткому записі запитання «На скільки більше?», «На скільки менше?»? [Круглою дужкою, поряд з якою записують слово «на» зі знаком питання.]

https://www.youtube.com/watch?v=Gs5DKrqPXq8

https://www.youtube.com/watch?v=iQosZot0AuE

Розв'язати та записати коротко задачі.

У клас зайшов Мишко,

а за ним — Петько,

за ними — Галинка,

за нею — Яринка,

а позаду — Гнат.

Скільки тут малят?


На лугу пасуться гуси —

їх пасе мала Маруся.

Сім гусей ще біля броду,

троє вже ввійшли у воду.

Ми попросимо дітей

полічити всіх гусей.


Три овечки — коло гречки,

на лужку — ще три овечки.

Полічи овечок цих.

Скільки разом їх усіх?


До бабусі Зіни

з’їхалась родина:

брат з Карпат,

сестра з Остра,

дочка з Криму,

син із Рима,

внучка з Луцька,

внук з Прилук,

а я із Вінниці.

Баба Зіна — іменинниця!



Виховна година: Краса природи рідного краю.

https://www.youtube.com/watch?v=QjH3hTYIO8c

Природа, наш друг, яка чарує нас своєю красою, милозвучністю і величністю. А зараз я пропоную нам поринути у світ природи щоб наше заняття було наповнене ще більше природною атмосферою.

Зараз ви закриєте оченята я включу приємну музику і буду зачитувати опис природи а ви будете уявляти  у своїй уяві те що почуєте. Домовились?

«Як прекрасно йти тоненькою стрічечкою стежки і забувати про все. Погода надворі ясна, над головою розкидається безкрає синє небо. Дерева стоять пишно вбрані в яскраві зелені шати. Попід ними повсюди густо росте травиця, усіяна барвистими вогниками літніх квітів – маків, дзвоників, конюшини, пижма, ромашки, календули… А над ними порхають метелики та гудять всякі мушки.

Лунає чудовий дзвінкий голос – то співають високо в небі або сховані у вітах дерев птахи – маестро-соловейко, вранішній жайворонок, веселий говіркий горобець. А ближче до вечора музика літа змінюється – то вступає хор цвіркунів, що не замовкає аж до самого ранку.

І навіть дощ теплий і лагідний. Під шатром низьких хмар повітря стає гарячим. Прохолодні краплі дощу змивають пил з доріг та листя, завдяки чому після воно заграє ще більш яскравим смарагдовим сяйвом.

Високе чисте небо, тепла прозора вода річок, стиглі фрукти, насичені кольори навкруги… Немає на світі людини, яка б не любила природи.»

https://www.youtube.com/watch?v=Z5XdLJ_j80c&t=30s


Казка про краплинку

Одного разу на світанку на небо вийшла дощова хмаринка. Пухнаста розрослася, поважчала. І ось на землю посипалися перші прозорі краплинки. Вони вмивали травичку, дерева та місточок, що обіймав вузеньку річечку.

На тій хмаринці жила велика родина краплинок. Перлинка була найменшою і найнетерплячішою серед усіх. Їй дуже кортіло на землю.

– Я теж хочу з вами! – просила Перлинка, хапаючи сестричку за спідничку.

– Зачекай трішки, – усміхнулася та. – Зараз тобі не можна, треба підрости!

– А як я знатиму, що вже доросла? – запитала Перлинка.

Старша сестричка ласкаво пригорнула молодшу та проказала:

– Коли сонячні промінчики просіються крізь нашу хмаринку, тоді й підростеш.

– І я полечу на землю? – зраділа Перлинка.

– Так, – пообіцяла старша краплинка і гайнула вниз.

Перлинка з нетерпінням виглядала сонечко, та його ніде не було. Вона сіла на пір’їнку з хмаринки і зажурилася.

– Чому плачеш, голубко? – продзижчало десь ізнизу.

Перлинка здригнулася від несподіванки. Під хмарою кружляла чорна комаха із величезними рогами. Перлинка понуро відповіла:

– Зовсім я не плачу. А ти хто?

– Ж-жук-олень. Мене так назвали, бо маю гарні роги.

– А як ти на нашій височині опинився? – поцікавилася Перлинка.

Рогач засміявся:

– Е ні, помиляєшся, то ваша хмаринка зачепилася за мою тополю. Важко їй краплинки носити, тому й опустилася так низько.

І суворо загудів:

– А ти чому не падаєш?

– Чекаю, коли сонечко визирне, – пояснила Перлинка. – Я дуже хочу побачити, що там унизу. І мрію бути корисною. Але ще не можна, бо дрібненька. От як наберуся сили, так і полечу.

– Не сумуй, мала! Будь терплячою, бо це найбільша у світі сила. Зустрінемось унизу, – прогудів рогач і подався геть.

 Раптом навколо все засяяло. Перлинка підскочила, розгорнула рученята й полетіла на землю разом зі своїми сестрами. Вони кольоровою росою впали на травичку.

Перлинка зачепилася за листочок суниці. Десь у траві почулося знайоме дзижчання. Жук сів на протилежний листочок і захоплено прогудів:

– Росинко, поглянь, яке диво.

Вона підняла голову. Перлинка ще ніколи не бачила подібної краси. На весь небосхил вигнулася кольорова дуга. Рогач розправив крильця та полетів до веселки.

«От би і мені туди!» – мріяла Перлинка. Пригріло сонечко. Росинка засяяла всіма барвами, перетворилася на маленьку хмаринку і полинула до веселки.

Діти ви уважно слухали історію?

Про що ішлося в розповіді?

Як називається герой історії, жук?

Пригадайте кольори веселки