Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

ТЕМА: Як треба поводитися серед природи навесні?

За підручником ст. 95 (прочитати)

  • Пригадайте! Як потрібно поводитися серед природи, щоб не нашкодити рослинам і тваринам?

  • Які рослини розквітають упродовж весни? Чому не можна виривати їх для букетів?

  • Як іще люди знищують рослини в лісі?

  • Запам’ятайте! Не ходіть до лісу навмання. Йдіть лише по дорозі чи по стежці.

               Пам’ятка друга природи.

  • Не можна збирати сік з молодих дерев;

  • Отвір у стовбурі необхідно обладнати жолобком, по якому стікатиме сік;

  • Після закінчення збору березового соку отвір обов’язково потрібно заліпити ( глиною, пластиліном)


Аналіз ситуацій 

— Чому не можна брати їжаків з лісу? (Для їжака ліс — рідний будинок. Їжак поїдає шкідників лісу, отруйних комах. У неволі, в куточках природи їжаки більше схильні до різних хвороб і потім стають їх переносниками.)

— Уявіть, що ви знайшли в лісі дитинча тварини. Воно здалося вам бідним, покинутим і ви взяли його додому. Через рік тваринка підросла, вам набридло її тримати, і ви вирішили її випустити на волю.

— Що очікує на тваринку в лісі? (Вона загине, оскільки не навчена ані до­бувати їжу, ані рятуватися від ворогів.)

— Яких помилок ви припустилися, узявши тваринку додому? (Не можна брати дитинчат додому, а якщо вже забрали, то годуйте до кінця життя або віддайте до зоопарку.)

  • Висновок. Природа — наш будинок, і порядок у ньому, здебільшого зале­жить від людини


  • Тестування.

  • Ви побачили пташенят, що випали з гнізда. Як ви вчините?

  • А) Спробую покласти пташенят в гніздо.

  • Б) Пройду повз них і не заважатиму птахам.

  • В) Заберу пташенят додому і доглядатиму за ними.

                2) Чому особливо навесні і на початку літа не можна галасувати в лісі і розпалювати вогнища?

                     А) Вас оштрафують за неправильну поведінку.

                     Б) Галас, запах диму лякають лісових мешканців, примушують птахів кидати гнізда, тварин шукати затишні місця.

 

МАТЕМАТИКА

ТЕМА: Знаходження добутків за таблицею. Задачі на кратне порівняння чисел.

За підручником ст. 122-123 № 750 (усно), 753 (порівняй), 755 (розв’язати задачу), 756 (приклали), 757 (розв’язати задачу).

Математичний диктант

• Перший множник — 2, другий — 9. Знайдіть добуток.

• Добуток чисел 3 і 6 збільшити на 27.

• Добуток чисел 2 і 9 зменшити на 11.

• Число 50 зменшити на добуток чисел 2 і 4.

• Число 3 помножити на суму чисел 1 і 8.

• Число 4 помножити на різницю чисел 81 і 72.

• Знайдіть суму різниці та добутку чисел 4 і 2.

Відповіді: 18; 45; 7; 42; 27; 36; 10.

 

Фронтальне опитування

Розв'язування простих задач, складання обернених до них

• За 3 дні майстер виготовив 15 ваз. Скільки ваз виготовляв майстер за 1 день?

15 : 3 = 5 (в.)

— Складіть обернені задачі. Запишіть їх розв’язання.

3 ∙ 5 = 15 (в.); 15 : 5 = 3 (дні)

• У трьох дівчат 18 олівців, порівну в кожної. Скільки олівців у кожної дівчинки?

18 : 3 = 6 (ол.)

— Складіть обернені задачі. Запишіть їх розв’язання.

6 ∙ 3 = 18 (ол.); 18 : 6 = 3 (д.)