Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

Тема: Рослини потрібні людям.

За  підручником ст. 93 – 94 (прочитати)

Рслина - джерело життя на Землі. Не будь на нашій планеті зеленого листя, не було б нічого, бо не було б кисню. Людині кисень необхідний для дихання і, отже, життєдіяльності. Живе рослина "вдихає", вбирає в себе вуглекислий газ, а виділяє цілющий кисень.

Зелений колір листю рослин дає міститься в них у великій кількості речовина під назвою "хлорофіл". Коли промінь сонця падає на лист, хлорофіл поглинає всі кольори сонячного спектру за винятком зеленого. Зелений колір відбивається хлорофілом, тому оці лист представляється зеленим. Як тільки рівень хлорофілу в листках починає падати або згасає зовсім (восени і ранньою зимою), колір змінюється на жовтий, червоний та коричневий, коли лист вмирає.

      Завдяки хлорофілу в рослинних клітинах ведеться величезна виробництво різноманітних поживних речовин, необхідних організму людини, тварини, самому рослині.
Ці речовини - крохмаль, білок та цукор, з яких, головним чином, і побудовано все живе.

       Люди отримують живильні речовини завдяки нескінченному кругообігу всього в природі: вони їдять рослинну і тваринну їжу, яка багата речовинами, виробленими "зеленої фабрикою". Люди споживають дикі рослини та продукти землеробства, їдять тварин, які самі поглинають рослинну їжу. Наприклад, корова їсть влітку соковиту траву, а взимку - сухе сіно, дає молоко, яке переробляється в різноманітні корисні продукти: сметану, вершки, масло, сир. Особливо молочна їжа корисна підростаючим малюкам, які отримують з нього кальцій і інші корисні речовини для розвитку і зростання.

       Рослинна фабрика "працює" безперебійно, як тільки сонячний промінчик торкається поверхні рослини. Основними видами "палива" для цієї роботи є вода і вуглекислота, яка завжди в надлишку знаходиться в повітрі, адже її видихають тварини та люди.

МАТЕМАТИКА

Тема: Ділення на число 4. Порядок дій у виразах. Складені задачі.

За підручником ст. 118 – 119 № 721(скласти приклади), 724 (приклади), 728 (приклади), 729 (розв’язати задачу).

Номер 721. (с. 118)

  • За схемою склади добутки з множником 4 і частки з дільником 4.

Номер 722.

36 : 4 + 15 = 24

34 – 24 : 4 = 28

4 • ( 24 – 15) = 36

(71 – 39) : 4 = 8

Номер 723.

  • Розгляньте, як виконували обчислення, і прочитайте пояснення про порядок дій у виразі.

  • 36 : 4 ∙ 2 = 9 ∙ 2 = 18

  • 2 ∙ 6 : 4 = 12 : 4 = 3

  • Якщо у виразі без дужок є тільки множення і ділення, їх виконують у тому порядку, у якому вони записані.

Номер 724.

12 : 2 : 3 = 2    24 : 4 : 2 = 3    3 ∙ 4 : 2 = 6    4 ∙ 6 : 3 = 8

Номер 725.

Наступна задача номер 725.

Прослухайте задачу.

Прочитайте задачу.

Про що йдеться мова в задачі? ( В задачі йдеться мова про цукерки)

Скільки цукерок отримало 4 дитини? ( 4 дитини отримали 20 цукерок)

Скільки цукерок отримала кожна дитина? ( Кожна дитина отримала невідому кількість цукерок)

Яке головне питання задачі? (Скільки цукерок отримала кожна дитина?)

4 д. – 20 ц.

1 д. – ? ц.

Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання задачі? (Так)

Якою дією? (Ділення) Що будемо ділити? (20 : 4 = 5 (ц.))

Номер 726.

Наступна задача номер 726.

Прослухайте задачу.

Прочитайте задачу.

Про що йдеться мова в задачі? ( В задачі йдеться мова про морквини)

Скільки морквин отримав 1 кролик? ( 1 кролик отримав 4 морквини)

Скільки кроликів отримали 12 морквин? ( 12 морквин отримали невідома кількість кроликів)

Яке головне питання задачі? (Скільком кроликам роздали моркву?)

1 к. – 4 м.

? к. – 12 м.

Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання задачі? (Так)

Якою дією? (Ділення) Що будемо ділити? (12 : 4 = 3 (к.))

  • Номер 727.

Далі номер 727.

Прослухайте задачу.

Прочитайте задачу.

Про що йдеться мова в задачі? ( В задачі йдеться про пакети соку)

Скільки коштує 1 пакет соку? ( 1 пакет коштує 32 грн.)

Скільки коштує 2 пакет соку? (2 пакет соку коштує невідому кількість грн., у 4 рази дешевше)

Яке головне питання задачі? (Яка вартість двох пакетів соку?)

Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання задачі? (Ні)

Чому? (Треба дізнатися скільки коштує 2 пакт соку)

Якою дією? (Ділення) Що будемо ділити? (32 : 4 = 8 (грн.))

  • Чи можемо ми тепер дати відповідь на запитання задачі? (Так)

  • Якою дією? (Додаванням) Що до чого будемо додавати?

           (32 + 8 = 40 (грн.))

 


УКРАЇНСЬКА  МОВА

Тема: Текст - розповідь

За підручником ст. 134 Впр. 372 (утворити і записати слова)

ст. 135 вивчити правило.