Урок позакласного читання.


Володимир рудківський «Як складають вірші».


     Добрий день, діти. Ось і розпочався останній тиждень навчання у четвертому класі. Домашніх завдань я вже задавати не буду. А сьогодні на уроці пропоную вам відкрити підручники та прочитати Твір Володимира Рудківського «Як складати вірші». 

     Сьогодні на уроці ми дізнаємось, як створюються вірші, познайомимось з чудовим письменником Володимиром Рутківським та навіть спробуємо самі скласти поетичні перлинки

     А зараз коротко про письменника.

Народився Володимир Рутківський 18 квітня 1937 року у сім’ї вчителів. Живе, працює і творить в Одесі. Дитинство пройшло під час війни та на відміну від багатьох, у його дитинстві були не лише воєнне лихоліття, краса землі чи радість добре зробленої роботи, а й таїна старезної книжкової шафи посеред шкільного коридору, звідки тихцем цупилося все, адже маленький Володимир дуже полюбляв читати, особливо приділяв увагу історії. У 22 роки вперше виніс на суд читачів свою поезію, і невдовзі вже був визнаним початкуючим автором із багатообіцяючим майбутнім: до його творчості схвально поставилися Павло Тичина та Олесь Гончар. Останні 30 років пише романи для дітей та юнацтва, серед яких – «Бухтик з тихого затону», «Гості на мітлі», «Канікули у Воронівці», «Сині Води», «Сторожова застава», «Двобій з тінню», «Потерчата».

     А тепер відкрити підручники та прочитайте цей твір.


- Де і коли народився Володимир? Ким були його батьки?

- Чи відразу він став письменником?

- Про кого розповідається у повісті “Ганнуся”?

 

    А зараз ми спробуємо скласти вірші. Для цього вам потрібно вставити слова На місце крапок.


А як _____________ її подівся,

Кущик_______________вкрився.

Кислі ягідки, _________________

Кісточки – серця ________________.

(Смачні, цвіт, малі, ягодами)


Я люблю свою ______________,

Цю красуню ____________

Коли _____________ дозріли,

Я _______________ не віджену.

(Чепурну, пташок, ягоди, калину)


Хоч і терпкий в неї ________________,

Взимку радий кожен ____________.

Людей вона ________________ від застуди,

В _______________ є вона усюди.

(Птах, лікує, смак, Україні)


Бо калина –то є ________________

Життя, роду і _____________.

І калину ти, як _____________,

Любий друже, _____________!

(Бережи, символ, мати, краси).


     Які ж ви молодці. У вас все вдалось. Тепер ви справжні поети. На цьому наш урок завершено, бажаю вам здоров’я та гарного настрою. До нових зустрічей