ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

ТЕМА: О. Копиленко « Найвеселіший місяць»

За підручником ст. 129  (прочитати і відповісти на питання)

 Читання тексту учнями «ланцюжком»

— Голоси яких птахів почув оповідач?

— Подивіться на них. (Демонстрування картинок або слайдів.)

Релаксаційна пауза 

— Зараз ми послухаємо голоси птахів. Уявіть себе серед весня­ної природи. Сядьте зручно, заплющте очі і приготуйтеся послу­хати голоси птахів.

— Голоси яких птахів ви почули?

 Гра «Котик і мишка»

Першою починає читати «мишка». Коли вона прочитає де­кілька слів або речення, то починає читати «котик». Він намага­ється наздогнати «мишку». Гра припиняється, коли обидва учні читають одне і те саме.

Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

— У кого найгучніший, чистий голос? Прочитайте.

— Знайдіть абзац, у якому описано кульбабу.

— Які порівняння використав письменник?

— Чому, на думку автора, травень — найвеселіший місяць? Обґрунтуйте свою відповідь, звертаючись до тексту.

Гра «Розвідники»

— Скільки абзаців у тексті? (6)

— Який абзац найкоротший? Скільки в ньому речень?

— Який абзац найдовший? Скільки в ньому речень?

— Знайдіть абзац, у якому два речення.

— Прочитайте окличні речення.

 Гра «Хвости»

Учитель читає початок речення, учні відшукують це речення і дочитують його до кінця.

 Гра «Упізнай предмет за ознакою»

Найвеселіший (місяць);

найгучніший (голос);

невтомний (співак);

біла, прозора (шапочка);

малесенькі, пухнасті (парашутики);

темна (хмара);

весняний, травневий (грім).



МАТЕМАТИКА

ТЕМА: Таблиця множення  числа 5. Задачі на кратне порівняння чисел.

За підручником ст. 121 – 122 № 739 (скласти і записати приклали), 743 (розв’язати задачу), 746 (приклали), 747 (розв’язати задачу).

Гра «ланцюжок»

8 · 2 : 4 · 3 =

21 : 3 · 5 – 5 =

Гра «добери знак»

ЗАДАЧА


УКРАЇНСЬКА МОВА

ТЕМА: Текс – опис.

За підручником ст. 136 Впр. 375 (списати )


Що ми називаємо текстом?

(Текст – це два й більше речень поєднані за змістом. До тексту можна дібрати заголовок. У тексті речення розміщені в певній послідовності.) 

З яких частин складається текст? (Будова тексту: початок (зачин), основна частина і кінцівка.) 

Продовжте речення «Кожна частина починається з нового рядка – (абзацу).» 

Якщо у тексті ви можете дати відповідь на питання «Як це було?», «Що сталося?», то це текст – (розповідь). 

Робота з мультимедією та текстом

Прослухайте текст і визначте його тип. 

Варіант 1 (текст-розповідь): 

«Мавка. Лісова пісня» – це мультфільм української кіностудії. Мультфільм створюють за мотивами п'єси Лесі Українки «Лісова пісня», а також на основі українських міфів і культурних традицій. В українській міфології мавками або нявками називають лісових істот, схожих на дівчат.

 Мавка – це Душа Лісу. Її головним покликанням є захист Лісу від будь-яких зазіхань, зокрема й людських. Для Мавки все навкруги живе, наділене здатністю говорити, відчувати. Лукаш – це звичайний сільський хлопець, який захоплюється музикою й увесь свій талант вкладає у гру на сопілці. Саме завдяки музиці хлопця трапляється диво: Мавка та Лукаш зустрічаються і розпочинається їхня історія.

Варіант 2 (текст-опис): 

Безмежні українські ліси віддавна приховують безліч таємниць і загадок. Тут, серед віковічних дерев, живуть незвичайні міфічні істоти, які охороняють свій невидимий людському оку світ.

Леся Українка у творі «Лісова пісня» описує свою Мавку як чарівну, вродливу дівчину. Мавка мало чим зовні відрізняється від людей, хіба що одягом, зеленим волоссям та дивною здатністю швидко змінювати колір очей. Героїня наділена співучою, подібною до дзюрчання струмка, мовою. Вона юна, недосвідчена дівчина, яка нічого не знає про світ людей, не вміє поводитися та одягатися «по-людськи», але Мавка знає багато про ліс, природу і лісових жителів. Мавка – це маленька часточка природи, яка вимагає до себе дбайливого ставлення.

  • Про що говориться в кожному з попередніх текстів? (Дізналися про Мавку.) 

  • Це у них спільне. Про що ви дізналися з першого тексту?

(Дізналися, що про мавку українська кіностудія створює мультфільм; про Мавку писала Леся Українка; про героїв Мавку і Лукаша.) 

  • Повторимо, як називається такий вид тексту? (Це текст-розповідь.) 

  • Що дізналися з другого тексту? (Який зовнішній вигляд Мавки.) 

  • Тобто ми дізналися опис дівчини? (Так.) 

  • Отже, якщо ми прочитавши або прослухавши текст, можемо дати відповідь на питання «Який?», «Яка?», «Які?», можемо розкрити головні ознаки предмета чи істоти, то такий текст називаємо текст-опис.

  • https://www.youtube.com/watch?v=Nc2qVfyOdgs

  •  https://www.youtube.com/watch?v=ChP4muCyoHY