ОСНОВИ ЗДОРОВ»Я

Тема: Профілактика емоційного перенапруження. Як уникнути перевтоми. 07.05

https://www.slideshare.net/lelipusik/ss-45485291

Людина не може працювати без упину. Вона повинна відпочивати. Якщо ти вчасно не потурбуєшся про свій організм, він сам про себе «нагадає». Так, коли ти тривалий час фізично працюєш, з’являється слабкість. Після довгої напруженої розумової діяльності ти стаєш неуважним, погано засвоюєш матеріал — не сприймаєш і не запам’ятовуєш його. Отже, це «сигнали» для відпочинку.

Відпочинок може бути різним — пасивним (сон, слухання музики тощо) та активним (ігри на свіжому повітрі, заняття спортом тощо). Для відпочинку головне — чергувати різні види діяльності, розумову та фізичну працю. Тоді ти відпочинеш і відновиш свої сили. З урахуванням цього побудовано шкільний розклад: урок української мови змінює читання, а математику — фізкультура і т. ін. Після школи потрібен відпочинок протягом 2–3 годин. Потім можна виконувати домашні завдання. Як і в школі, через кожні 20 хв слід робити фізкультурні паузи, а після 45 хв улаштовувати перерву на 10–15 хв. Правильно розподілити час на роботу і відпочинок допомагає режим дня, а його виконання сприяє активній працездатності, бадьорому настрою, уникненню перевтоми.

Легка втома після відпочинку зазвичай зникає. Якщо ж цього не сталося, ти часто втомлюєшся, погано почуваєшся після відпочинку — це означає, що втома накопичилася в організмі й настала перевтома, яка може призвести до погіршення здоров’я. При цьому виникає дратівливість, порушуються сон, пам’ять, розсіюється увага, з’являється головний біль тощо. Щоб уникнути перевтоми, слід дотримувати режиму дня, активно відпочивати, вчасно лягати спати, гуляти на свіжому повітрі.

Робота за підручником (с. 141–144)

Втома і здоров’я.

— Прочитайте в таблиці (с. 141) ознаки втоми і перевтоми.

— Пригадайте свої улюблені види відпочинку.

Запам’ятайте! Втомилися — відпочиньте! Перевтома небезпечна для здоров’я.

Запам’ятайте! Найкращий відпочинок — це зміна виду діяльності.

Вправи на релаксацію.

— Виконайте вправи на релаксацію (с. 143)

Запам’ятайте! Вправи на релаксацію допомагають зняти фізичне і психологічне напруження.

Бесіда

— Для чого потрібно відпочивати?

— Розкажіть про свій улюблений відпочинок.

— Назвіть ознаки втоми і перевтоми.

— Пригадайте, за яких видів діяльності ви швидше втомлюєтеся. Як знімаєте втому?

— Чи робите ви перерви, виконуючи домашнє завдання? Покажіть, які вправи ви виконуєте під час перепочинку.

— Вивчіть вправи для релаксації. Навчіться їх виконувати.

Завдання дз: с. 141-144, зошит по темі

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

Тема: Роль костюма в розкритті образу театрального героя. 

«Костюм театрального героя» 07.05.

https://vseosvita.ua/library/urok-no-30-teatralnij-kostum-49596.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-teatralniy-kostyum-uzgodzhennya-formi-odyagu-z-dekorom-137086.html

Коли ми відвідуємо театр, значне враження на нас справля­ють костюми театральних героїв.

До роботи художника у театрі належить також створення костюмів до вистави. Але з чого розпочати роботу над театральним костюмом? Знову-таки — з ознайомлення з май­бутньою виставою — текстом, за яким буде поставлено виставу. Кожний художник по-своєму уявляє персонажів вистави, їх образи та костюми (як складову загального образу).

У театрі костюм театрального героя відповідає не тільки історич­ній епосі, національності або народності персонажа, а й душевному стану героя.

Костюм завжди є предметом спеціальної творчості художни­ків (поміж яких — найвидатніші майстри образотворчого мисте­цтва), і вони створюють його не тільки як окремий твір мистецтва, а й як важливу складову вистави.

Уявіть себе художниками-костюмерами. Намалюйте театральні костюми до вистави за казкою, наприклад: «Колобок» (Дід та Баба), «Золотий ключик» (Буратіно і Мальвіна). Використайте різноманітні матеріали, застосуйте техніку «колаж».

УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема: Диктант «Лелека» 07.05.

https://www.youtube.com/watch?v=qxV-gzxkjRc

Диктант слухаємо, записуємо (на окремому листочку) , відправляємо мені на почту.

МАТЕМАТИКА

Тема: Знаходження числа за його частиною. 07.05.

https://vseosvita.ua/library/znahodzenna-cisla-za-jogo-castinou-rozvazuvanna-zadac-rozvazuvanna-nerivnostej-55160.html

https://www.youtube.com/watch?v=ayXUGhimtlc

Розв’язування задачі за кресленням (с. 156, завдання 1036)

— Скільки четвертих частин у цілому? (Чотири)

— Яка довжина 1/4 відрізка? (18 мм)

— Якщо в цілому відрізку 4 таких частини по 18 мм, то треба по 18 мм взяти 4 рази. Якою арифметичною дією дізнаємося про довжину цілого відрізка? (Дією множення.)

Розв’язання

18 · 4 = 72 (мм)

Відповідь: 72 мм.

— Що означає число 18? (Довжина однієї частини.)

— Що означає число 4? (Кількість частин у цілому.)

— Що означає число 72? (Величина цілого)   

— Якою дією ми дізналися про величину цілого? (Дією множення.)

— Як знайти величину цілого за величиною його частини? (Треба величину частини помножити на кількість частин у цілому.)

Висновок. Щоб знайти число за величиною його частини, треба величину частини помножити на кількість частин у цілому.

Завдання 1037 (с. 156).

Виміряйте  1/5   смужки та обчисліть довжину всієї смужки. Результат обчислення перевірте вимірюванням. Вимірювати треба в міліметрах.

20 · 5 = 100 (мм)

2) Завдання 1038 (с. 156).

Відомо, що відрізок КМ становить 1/3 довжини деякого відрізка. Яка довжина цього відрізка?

45 · 3 = 135 мм

Робота над задачею (с. 156, завдання 1039)

— Що означає число 9? (Скільки медалістів у випускному класі.)

— Що ще означає число 9? (Величину   1/3  учнів у класі.)

— Що означає число 1/3 ? (Яку частину учнів становлять медалісти.)

— Що означає знаменник 3? (На скільки рівних частин поділили кількість усіх учнів.)

— Що означає чисельник 1? (Скільки таких частин взяли.)

— Що треба знайти в цій задачі? (Кількість учнів у класі.)

— Як в математиці позначають ціле? (1)

— Що треба знайти в цій задачі? (Треба знайти число за величиною його частини.)

— Як знайти число за величиною його частини?

Розв’язання

9 · 3 = 27 (учн.)

Відповідь: 27 учнів у випускному класі.

3. Диференційована робота над задачею (с. 157, завдання 1040)

— Яка була ціна ігрової приставки?

— Що зробили із ціною?

— Що означає   1/4 від початкової?

-   Як знайдемо  1/4 від 360?

— Як дізнатися нову ціну приставки?

Розв’язання

1) 360 : 4 = 90 (грн.) —     1/4   ціни;

2) 360 – 90 = 270 (грн.) — нова ціна приставки.  

Завдання дз: с. 157, завдання 1044; 1045.